دوره فروشندگی حرفه ای: یک فروشنده و یا کارشناس واحد فروش، می بایست مهارت متقاعد سازی مشتری و مخاطب را داشته باشد. مهارت پرزنت و معرفی محصول و خدمات می بایست در اولیت قرار گیرد. یک فروشنده حرفه ای نیاز دارد که در راستای چشم انداز مالی شرکت، کمپین های تبلیغاتی را تدوین، پیاده و آنالیز کند. تبلیغاتی که بر مبنای پرسونای مشتری و مخاطب باشد.
در دوره مدیریت فروش، مخاطبان با روش های برنامه ریزی استراتژیک برای تیم فروش آشنا می شوند و می توانند برنامه های عملیاتی بازاریابی یا بازار سازی جهت معرفی محصول خدمات شرکت، تدوین و پیاده سازی کنند. در دوره آموزشی مدیریت فروش، روش های تدوین کمپین های تبلیغاتی و برنامه ریزی تبلیغات آموزش داده می شود. با استفاده از روش های تبلیغاتی، با توجه به برنامه ریزی استراتژیک انجام شده، مخاطبان می توانند کمپین های تبلیغاتی مرتبط با شرکت، محصولات و خدمات، تدوین و اجرا کنند.
اهداف و ضرورت های دوره:
در هزاره سوم، شرکتها بسیاری از مشکلات خود در زمینه تولید انبوه را حل کرده اند به طوری که امروزه خیلی از شرکتها مشکل تولید ندارند بلکه مشکل اصلی و امروزی شرکتها بازاریابی است. برای آنکه بتوان مشتریان بیشتری را جذب کرد باید از ابزارهای بازاریابی فراوانی استفاده کرد. یکی از این ابزارها که به نظر مهم میرسد مهارت فروشندگی و فروش است. شرکتها فروشندگان زیادی دارند که به کار فروش می پردازند. اما چقدر این کار را به طور اثر بخش انجام می دهند؟ چقدر با تکنیکهای فروش آشنا هستند. امروز فروش و فروشندگی به زبان علمی نیاز دارد. فروشندگی مانند گذشته کار زورکی نیست، بلکه به شناسایی نیاز مشتری، حل مشکل او و کمک کردن به مشتری برای خرید است و رسیدن به هدفهای فوق با بکارگیری تکنیکهایی امکان پذیر است که در این دوره مطرح می شود.
سرفصل های دوره فروش حرفه ای:
- استراتژی های فروش
- مدیریت مشتری
- ایجاد مزیت رقابتی در فروش
- برنامه ریزی فروش
- مذاکرات فروش
- متقاع سازی در فروش محصول و خدمات
- مخاطب شناسی
- رضایت مشتری در فروش
- ویژگی های یک کارمند فروش
- ویژگی های یک مدیر فروش
- ایجاد انگیزه در کارکنان واحد فروش
- ارزیابی عملکرد واحد فروش
- نقش زبان بدن در فروش (Body Language)
- هدف گذاری و پیشبرد اهداف در فروش
مخاطبان دوره:
- مدیران فروش
- کارشناسان دایره فروش
- کلیه فروشندگان
- ویزیتورها
دست آوردهای آموزش فروش حرفه ای:
- ایجاد مزیت رقابتی برای محصولات و خدمات
- افزایش فروش و افزایش بهره وری
- تدوین برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت فروش
- افزایش رضایت مشتریان
این مقاله برای من مفید بود
1+ 1 نفر این مقاله را پسندیده